In opdracht van HM Royal Navy

 

GSS Marine Services is opgericht om arbeid en materiaal van hoge kwaliteit te leveren aan de Royal Navy en, hoewel haar activiteiten inmiddels zijn uitgebreid met een breder scala aan civiele werken, spelen marine-contracten nog steeds een belangrijke rol in het succes van GSS.

 

Onze ervaring in facilitair management komt voort uit onze jarenlange relatie met het Ministerie van Defensie (MOD). Als hoofdaannemer voor de Faslane Facility (kernonderzeeër basis) wordt er regelmatig een beroep op ons gedaan voor diverse waterbouwkundige werkzaamheden.

 

Andere gebieden van facilitair management omvatten het onderhoud van navigatiemiddelen voor havens, havenbekkens en lokale vuurtorens. Werken omvatten reparatie van boeien, bakens tot complete onderhoudsprogramma's voor alle materialen van de klant.

 

Onze activiteiten omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

 

  •  Afvalbeheer
  •  Kade renovatie en onderhoud (inclusief statisch wrijfhout)
  •  Installatie, reparatie en onderhoud van hulpmiddelen voor navigatie (boeien en bakens)
  •  Onderhoud van andere drijvende materialen, waaronder boeien en fenders
  •  Kathodische reparatie, renovatie en vervanging

 

Wij zijn gespecialiseerd in gebieden die van groot belang zijn, zoals nucleaire sites en ecologisch kwetsbare gebieden.

 

  

Voorbeelden van Royal Navy contracten

 

GSS heeft onlangs een complex contract uitgevoerd om onderzeese stroom-en communicatiekabels te installeren naar de Valiant Pier bij HMNB Faslane.

 

Kabels tot 120mm diameter werden door een aantal kleine ruimtes, met scherpe bochten, getrokken en vervolgens langs de zeebodem en de kust gelegd. Zodra puin van een eerder gesloopte pier van de bodem was geruimd, werd een geschikte goot gecreëerd om de kabel in te leggen en beschoeiing  en rotsblokken werden in de getijdenzone en aan de kust geïnstalleerd. Het gehele contract vereiste een ongewone mate van precisie en vernuft, maar de job werd op tijd en naar tevredenheid van de klant afgeleverd.

 

Ander recente werk omvat reparaties aan staalwerk en pijpleidingen op HMNB Clyde, waarbij het verwijderen van overbodige leidingen diende te gebeuren zonder de overige essentiële werkende pijpleidingen af te sluiten. Een 20 meter lang deel van een takel-en loopbrug werd eveneens verwijderd en vervangen met behulp van diverse werkschepen en gespecialiseerde hijsmiddelen. Tijdens de werkzaamheden is de pier in gebruik gebleven.

 

Ook het heiwerk op HMNB Coulport is verricht rond scheepsbewegingen, waar problemen met onverwachte gesteentelagen GSS dwongen tot inventieve boor- en hei oplossingen om de oorspronkelijke opdracht te kunnen volbrengen, allemaal zonder tot last te zijn van de drukke scheepsbewegingen op een actieve marinebasis.

 

Web design by the BIG Partnership